Foire aux questions

Mes vins conviennent-ils à vos Enchères ?

Nous acceptons tous les vins qui ont une bonne valeur de revente. Cela dit, tous les types de vins sont acceptés sous certaines conditions telles que : qualité, provenance et buvabilité. Nous nous ferons un plaisir de vous aider avec les vins que vous envisagez de vendre, il vous suffit de soumettre le formulaire dans l'onglet de vente.

Y a-t-il une taxe de vente ?

Nous sommes une maison de vente aux enchères basée au Québec, donc toutes les ventes sont assujetties à la TPS et à la TVQ (15%). Comme nous vendons dans le monde entier et que nous ne pouvons pas connaître toutes les réglementations, nous vous conseillons de vous informer si d'autres taxes ou frais sont applicables dans votre province/état ou pays.

Ai-je besoin d'une carte de crédit pour placer une enchère ?

Oui, Crystal autorisera votre carte de crédit pour 1 $ US avant de placer une enchère. Il s'agit simplement d'une précaution pour s'assurer que la carte vous appartient bien et qu'aucune fraude n'est tentée. Dans le cas où vous gagnez beaucoup, vous aurez la possibilité de payer avec la même carte ou de choisir un mode de paiement différent.

Comment puis-je savoir que le vin a été stocké correctement au cours de sa durée de vie ?

Notre équipe d'experts inspecte chaque bouteille de vin mise aux enchères pour divers signes d'état. Nous faisons notre diligence raisonnable pour découvrir la provenance afin qu'aucun client ne soit jamais déçu. Tous les lots sont classés et marqués dans leur description de lot, vous pouvez vous référer à notre document "informations importantes" sur la page de vente pour vous guider dans les conditions de la bouteille.

Comment connaître l'état d'une bouteille ?

Tous les lots sont classés et notés dans leurs descriptions à l'aide de notre système de classement ainsi que toutes les photos vues sur notre plateforme d'enchères correspondent au lot exact. N'hésitez pas à ouvrir l'image et à vérifier les conditions de remplissage et d'étiquetage. Vous pouvez vous référer au document "informations importantes" pour prendre connaissance de notre système de notation. Si vous avez d'autres questions sur un lot spécifique, n'hésitez pas à nous contacter et nous nous ferons un plaisir de vous aider.

Does it cost anything to create an account?

It doesn't cost anything to create an account on our bidding platform as well as on our mobile app.

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How do I register to bid?

After creating an account on our auction platform, you will need to register for the specific auction you want to participate in. You will be asked to fill out an information form including a credit card. This is for authentication purposes and to prevent fraud. $1 USD will be credited and reimbursed after authentification.

Do you offer delivery or shipping?

Delivery is possible in the Montréal or Toronto area for a $20 fee. If you are purchasing from any other region or country, please note that clients are responsible for all shipping arrangements as well as any duties, taxes, or other fees associated.

Certain states or country may have limitations on alcohol importation, Crystal is not responsible for obtaining shipping permits or licenses. We strongly advise our customers to investigate their personal situation before using our platform.

How do we store the bottles?

All wine and spirit consigned to Crystal is brought to our offices and stored in a protected environment. Our bottle storage arrangements meet the best standards of storage conditions and is approved by the SAQ.

Can I pick up my orders?

In order to accommodate your order, we ask that you book your appointment no less than 48 hours prior to your desired pickup time by contacting info@crystalauctions.ca. Customers should note that photo ID and a copy of the customer invoice must be shown before the product will be released. Any third party assigned by the buyer to pick up their shipment must be accompanied by a copy of the original invoice and a letter authorizing the release of goods to that third party.

How does bidding work?

Crystal offer a convenient and secure way to bid via our reliable online auction platform.

You can place a bid anytime during our events. If a bid is received during the final 5 minutes of the lot expiring, the countdown for that specific lot will reset to 5 minutes until no more bids are received. This prevents bidders from "snipping" and entering their bid with only a few seconds remaining.

Additionally, you can enter absentee bids by setting the maximum amount you are willing to bid up to. Our platform software will bid on your behalf up to the amount entered.

Are there any fees?

Crystal charges 20% buyer's premium on all hammer prices. Buyer's premium and applicable taxes are added to the hammer price.

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